Як і вся країна, будівельна галузь з 24 лютого 2022 року почала відлік нового етапу життя та роботи у воєнний час. За цей період у роботі багатьох компаній відбулися важливі адаптивні зміни, які дали їм змогу відновити роботу та запрацювати повною мірою. Компанія «Пенетрон Україна» не стала винятком. За час війни вона не тільки змінила формат та додала нові напрями, а й переглянула плани розвитку. Про те, які цілі та завдання ставить перед собою компанія і як долучила свій бізнес до відбудови України, розповів комерційний директор «Пенетрон Україна» Олександр Капилов, ексклюзивно для журналу Prof Build.
Prof Build: Пане Олександре, розкажіть, із якими труднощами зіштовхнулася ваша компанія, та як налаштовувалась на роботу.
— Із 2005 року ми працювали з російським заводом, який був єдиним на той момент постачальником продукції Penetron на території України. Коли війна почалася і думки трохи вляглися, стало зрозумілим, що створеного роками бізнесу в нас більше немає. І що робити далі – незрозуміло. Зрозумілим було тільки одне: ми представляли унікальну торговельну марку, яка може допомогти відновити зруйновані війною об’єкти. І що цей матеріал має американське коріння, історію та міжнародну підтримку.
Тому вже в перших числах березня ми зв’язалися з Робертом Ревʼєра – власником торговельної марки та бізнесу Penetron в цілому.
Американські партнери були безмежно здивовані тим, що ми, перебуваючи у стані війни, думаємо про майбутнє, про роботу і про подальший розвиток. Завдяки Роберту ми отримали всебічну технічну, економічну та інформаційну підтримку для налагодження поставок товарів в Україну. І вже у квітні до нас виїхав перший контейнер із товарами Penetron
Prof Build: На чому сфокусувалися нині в роботі компанії та які завдання вважаєте основними?
— Виробничі потужності Penetron представлені трьома основними напрямами:
- Кристалічна гідроізоляція Penetron.
- Ремонтні суміші Surfix.
- Захист систем водопостачання та водовідведення від руйнівної дії агресивного середовища стічних вод загалом та сірчаної кислоти зокрема – BioMic та Penetron Arc.
Тому основними напрямами діяльності нашої компанії на сьогодні є захист і відновлення всіх типів бетонних конструкцій, а також підвищення довговічності бетону за нового будівництва.
Ми беремо активну участь у відновленні об’єктів укриття та зруйнованих унаслідок агресії будівель і споруд.
Крім того, ми допомагаємо відновити житлові будинки населення, що постраждало від війни.
Завдяки командній роботі всіх дилерів у кожному регіоні України ми можемо швидко постачати матеріали на об’єкти та надавати комплексний технічний супровід кожного проєкту.
Prof Build: Цілком очікуваним стало зростання цін на будівельні матеріали, і схоже на те, що це ще не межа. Які Ваші міркування з цього приводу?
— Знову ж таки хочеться подякувати нашим американським партнерам та Роберту Ревʼєра особисто, адже вони надали для України такі умови, які забезпечили ціни майже на рівні довоєнного часу. Допоки Україна у стані війни, ми не плануємо підвищувати ціни, окрім випадків різких коливань курсу валют, на що ми, на жаль, не можемо вплинути.
Prof Build: Чи змінився сьогодні асортимент продукції, яку ви пропонуєте покупцю? Хто нині є основним замовником?
— Так, ми значно розширили асортимент продукції. Раніше торговельна марка Penetron була представлена суто кристалічною гідроізоляцією. Це матеріали для відновлення захисту на вже збудованих об’єктах: Penetron, Penecrete Mortar та Peneplug; а також матеріали, що дозволяють надійно захистити новобудову на етапі зведення: домішка Penetron Admix та гідропрокладка Penebar.
Тепер же ми імпортуємо ще дві лінійки, які нині є особливо актуальними. Це ремонтні суміші Surfix. Особливістю зазначеної системи є те, що її технічні показники значно перевищують відповідні показники бетонів, навіть високих марок. Так, до прикладу, матеріали Surfix DFS та Surfix Blend Patch у перші три години набирають міцності в 30 МПа і більше, а Surfix 928 через 28 діб має показник міц[1]ності 80 МПа. А короткі терміни набору міцності та тужавіння дають змогу використовувати матеріали в умовах обмеженого часу.
Сілери Peneseal – це унікальні суміші, які дозволяють ущільнити та зміцнити бетонні підлоги на промислових і цивільних об’єктах, а також надати їм додаткового блиску при поліруванні.
Важливо зазначити, що абсолютно всі матеріали заводу Penetron є екологічно чистими та безпечними для людей, тому їх можна використовувати навіть на об’єктах водопостачання. Продукція проходить постійні тестування як у межах лабораторії на виробництві, так і в зовнішніх інституціях по всьому світу. В Україні ми звернулися до ДП НДІБК за відповідним тестуванням та видачею сертифікатів відповідності ДБН.
Що ж до основних клієнтів нині, то їх склад фактично не змінився. Українці – унікальний народ. Незважаючи на війну, ми плануємо і будуємо наше майбутнє, не сумніваючись у перемозі. Тому наразі є потреба в наших матеріалах як у військовому секторі, так і в цивільному будівництві. Особливою категорією замовників є аграрний сектор, де ми беремо активну участь у будівництві елеваторів, сховищ та відстійників.
Новим напрямом діяльності для нас стали біогазові комплекси та каналізаційні мережі. Основною проблемою, що постає перед забудовником та експлуатуючою компанією на таких об’єктах, є руйнування бетону під дією сірчаної кислоти. Ми почали імпортувати унікальний продукт, аналогів якого немає на ринку України. Це домішка до бетону BioMic, що зменшує кількість тіонових бактерій на поверхні такого бетону. А також поверхневий матеріал Penetron Arc, що є не просто стійким до сірчаної кислоти, а й навіть активується нею. Матеріал настільки унікальний, що на основі досліджень його властивостей кандидат технічних наук Інженерного Інституту Аеронавтики при Військово-Повітряних Силах Бразилії захищає докторську дисертацію.
Prof Build: Чи змінилося сьогодні конкурентне середовище? Чи багато гравців змушені були піти з ринку, на якому ви працюєте?
— І так, і ні. Більшість компаній працює. Але склади пусті. У нашому сегменті ринку основними гравцями є імпортери, в Україні такі товари, по суті, не виробляються. І не кожен ризикне імпортувати товари, коли немає гарантій збереження їх цілісності. Тому гравці у грі, проте гра на пустому полі. Повторюся, ми втратили свого постачальника ще о 5-й ранку 24 лютого, тому вирішили ризикувати з імпортом, щоб не залишитися осторонь ринку взагалі.
Prof Build: Говорити про відновлення будівельної галузі ще зарано, однак позитивні зрушення вже намітилися. За Вашими розрахунками, які результати очікуються за підсумками 2022 року?
— Думаю, що робити будь-які прогнози та оцінки на майбутнє під час активної фази війни абсолютно безперспективно і беззмістовно. Розвиток як будівельної галузі, так і економіки загалом залежить тільки від наших бійців ЗСУ на лінії фронту. Тому давайте повернемося до цього питання після того, як буде проголошена наша перемога.
Prof Build: Ви згадували про мережу дилерів в усіх регіонах України. Яким чином вам вдалося організувати їх роботу за такий короткий термін?
— Як я вже казав, у цій сфері та з цим продуктом ми працюємо вже майже 20 років. За весь цей час сформувалася сильна команда однодумців, що разом розвивали та розвивають бренд на ринку України. Більшість регіональних редставників працюють із матеріалами Penetron уже більше 10 років та є монобрендовими компаніями, що забезпечило високу кваліфікацію в питаннях гідроізоляції загалом та використанні кристалічних матеріалів зокрема. Це пояснюється тим фактом, що якщо сьогодні ти провалив проєкт, то завтра до тебе не прийде новий замовник: перекласти провину на виробника ти не зможеш, адже інших товарів у тебе немає.
Успіх компанії був би неможливим без такої сильної команди, що працює і зараз, незважаючи на складні обставини. Жодна компанія не закрилася і не зупинила свою діяльність. Деякі дилери пішли воювати, переклавши обов’язки щодо ведення бізнесу на жінок, дехто переїхав у новий регіон і налагодив роботу в ньому, але більшість працюють у себе вдома. Бо ми на своїй землі, і ніхто не має права нас звідси гнати.
Хочеться висловити всім їм слова вдячності за мужність працювати в цей час, підтримувати економіку та допомагати у відбудові своїх регіонів. Наші дилери у таких прифронтових регіонах, як Запоріжжя, Дніпро, Полтава, працюють активно та результативно навіть під постійними обстрілами противником!
Більшість об’єктів, що були заплановані ще до війни, реалізуються, бо український народ — цілеспрямований та позитивно налаштований на майбутнє. Ніхто не сів і не склав руки в очікуванні перемоги, всі працюють, усі роблять посильний внесок. Саме тому ми виграємо у цій війні і отримаємо таку бажану і важко виборювану свободу та справжню Незалежність! Наш народ, як ніякий інший, заслуговує на краще життя!