Наші контакти: +38 044 361 92 79 |  +38 067 912 89 29 |    

Юлія Шульгіна: «Лише маючи цілеспрямований колектив однодумців, компанія здатна розвиватись навіть у часи війни»

Юлія ШульгінаДуже важливо, коли вітчизняний бізнес, попри російські ракети, залишається працювати в країні і на країну. А також здатен адаптуватись до нових викликів та потреб часу, щоб максимально допомагати Україні наближати перемогу. Особливо коли компанією керує жінка. Як швидко вдалось опанувати емоції та стрес, щоб не втратити колектив і бізнес та бути корисним на економічному фронті, розповіла Юлія Шульгіна, директор компанії Sanstore.

  

Prof Build: Уже минуло більше року з того моменту, як усі ми опинилися в новій реальності. Згадайте, якими були перші місяці для компанії після повномасштабного вторгнення Росії.

 

— З початком повномасштабної війни, мабуть, кожен підприємець відчув на собі, що бізнес перестав існувати. Кожен мав по-новому подивитись на ситуацію та прийняти рішення, куди і як далі рухатися, щоб принаймні не втратити бізнес і при цьому ще й максимально допомагати країні.

Перш за все ми провели оцінку наших складських запасів та визначили, що там є із потрібного для країни зараз. Серед такого були теплоізоляційні матеріали, які ми різали на матраци, каремати та віддавали тим, хто їх потребував. Вели постійні переговори з іноземними партнерами, які могли підтримати в тяжкі хвилини, і залучали їх до підтримки України. Зокрема, деякі фабрики за кордоном  надавали матеріали безкоштовно. І таких прикладів багато.

Не менш важливими були рішення стосовно колективу. Насамперед потрібно було зрозуміти, як підтримати кожного співробітника з урахуванням місця його перебування та забезпеченості найнеобхіднішим, наприклад продуктами харчування. Адже мало хто був готовий до початку повномасштабної війни. У когось навіть не було жодних заощаджень.

Prof Build: З якими складнощами ви зіштовхнулись, та чи внесла війна зміни у ведення бізнесу й асортимент?

 

— Зрозуміло, що кожен переживає стрес по-своєму, не завжди всі приходять до одного рішення і, як наслідок, люди припиняють спілкування. Це може статися в сім’ї, колективі, бізнесі тощо. На жаль, події 2022 року внесли свої корективи в нашу компанію, і відбувся поділ активів між партнерами, що позначилося на фінансовій спроможності та бізнес-зв’язках. Але такі події не завжди на гірше. Навпаки, колектив згуртувався та став більш «зрілим». Було прийнято рішення не зупинятись і працювати далі настільки, наскільки ми можемо. Зокрема, запустили інтернет-продажі, почали виготовляти продукцію з урахуванням потреб часу, наприклад каремати для військових, спальні мішки, сидіння польові теплоізоляційні та ін. Звичайно, це потребувало певного періоду для навчання, а також пошуку якісної фурнітури та сировини, але ми з цим впоралися.

При цьому деякі позиції товарів у нас лишилися без змін, але отримали нове призначення. Яскравий приклад — татамі для карате. Якщо раніше вони були суто для занять спортом, то сьогодні це продукт для облаштування бомбосховищ і тимчасових укриттів.

Стосовно товарів для будівельної галузі, тут теж є деякі зміни. Наразі ми активно імпортуємо геотекстиль для доріг. І хоча зараз він використовується не в дорожньому будівництві, оскільки ще немає активної фази відновлення країни, але попит на нього є в інших напрямах. Наприклад, при облаштуванні окопів та інших захисних споруд.

Prof Build: Очікувано, що війна призвела до зростання цін. Як компанія на це відреагувала та чи суттєво позначилось воно на вартості продукції?

 

— У цілому, розуміючи загальний стан у країні, при формуванні вартості робимо максимальні знижки для того, аби наша продукція була доступною. Хоча, як і більшість представників вітчизняного бізнесу, ми відчули на собі різке зростання курсу валют. Ситуацію для нас додатково погіршила наявність боргових зобов’язань за поставлену продукцію ще до 24 лютого 2022 року. Плюс до цього додалося зростання вартості логістики в декілька разів. Це, звичайно, економічно вплинуло на нашу компанію, але ми прийняли рішення не імпортувати дешевий продукт, бо це позначилося б на якості. Загалом ситуація з цінами на логістику була штучно створена. Через ту масовість перевезень, яка спостерігалася в перші півроку від початку повномасштабного вторгнення, багато перевізників необґрунтовано завищували вартість своїх послуг, аби заробити більше. Деяких не зупиняло навіть те, що в країні війна.

Наразі ситуація стає більш-менш стабільною. Уже в логістиці від деяких компаній спостерігається зниження вартості. У сегменті матеріалів теж є зрушення. Так, європейські країни теж переглянули свої ціни. Адже війна в Україні та економічна криза вплинули і на роботу їхніх підприємств, що запустило інфляційні процеси.Sanstore2

Prof Build: Як би Ви описали ситуацію з конкурентністю в Україні на сьогодні? Чи є відчутні зміни?

 

— Стосовно змін у конкурентному середовищі варто розуміти, що багато компаній, де керівниками були жінки, сьогодні працюють не на повну силу. Адже багато хто виїхав за кордон і веде справи звідти. Окрім того, чимало чоловіків пішли на війну, що теж вплинуло на режим роботи багатьох бізнесів. Тому, якщо узагальнити, то десь відсотків на 50 деякі компанії стали слабкіші. При цьому кардинальних змін варто очікувати лише після закінчення війни.

Для себе ми зараз не ділимо ринок на конкурентів. Для нас головне — працювати в Україні, допомагати наближати перемогу та поставляти якісні матеріали. Так, за весь цей час ми не звільнили жодного працівника, вчасно виплачуємо заробітну плату та намагаємось створювати нові робочі місця.

Prof Build: Які стратегічні завдання ставить перед собою компанія SANSTORE, які ваші очікування та бачення перспектив?

 

   Перш за все — створити робочі місця, щоб полегшити працю існуючої команди. Адже так сталось, що ми переїхали в інше місце, інший офіс, інший склад. На жаль, зараз не вистачає місця для комфортної роботи. Але це нікого не спиняє. Люди не хочуть сьогодні працювати віддалено, всі тримаються колективу та беруть активну участь у роботі компанії. І, звичайно, хочеться, щоб швидше настав той час, коли ми будемо працювати в комфортному офісі. Але наразі, незважаючи ні на що, ми мусимо працювати та імпортувати, щоб Україна була вільна, відбудована з найкращих сучасних та інноваційних матеріалів.

Про перспективи, на мою думку, поки що говорити зарано. Зрозуміло, що буде тяжко. Ті компанії, які мали у своєму штаті великі колективи (більше 1000 людей), зможуть встати на ноги лише завдяки підтримці ззовні. Хоча ніхто не дає зараз гарантій та конкретики, яка саме підтримка буде. Натомість, мені здається, що залишаться на плаву маленькі компанії, які сьогодні щось будують у західних областях. При цьому вони не зупиняли бізнес від 24 лютого 2022 року.

Відбудовувати Україну, однозначно, будуть усі. Ми впевнені, що Україна — це та країна, де ми відчуваємо себе вільними, незалежними і пишаємося тим, що є українцями. Я вірю в перемогу, у повну відбудову країни, бо ми — працелюбний народ, який має таку волю та силу, якої немає в жодної нації. А ми, жінки, маємо бути в Україні і допомагати нашим хлопцям! Перемога близько!

Про компанію

SANSTORE — це команда професіоналів, колектив цілеспрямованих людей, які досконало знають ринок та готові реалізувати запит кожного клієнта. Є надійним імпортером та виробником будівельних матеріалів в Україні. Активно співпрацює з великими забудовниками та магазинами напряму DIY.

Компанія працює тільки з надійними постачальниками, тому гарантує високу якість та найвигідніші ціни.

Sanstore1

Список Інтерв'ю