Як показав досвід минулого року, український бізнес виявився досить адаптивним. Компанії мали швидко знаходити нові шляхи і долати багато викликів, які принесла із собою повномасштабна війна з рф. Проте сьогодні більшість компаній повернулися до роботи, а деякі навіть розширили виробництво та географію продажів. Про свою стратегію «виживання» в умовах воєнного стану розповів власник компанії “Фасадні Рішення KMD” Дмитро Дрепін.
— З чого розпочинався Ваш бізнес і яких результатів досягли на сьогодні?
— Бізнес починався з пари тисяч доларів та шалених амбіцій. А якщо серйозно, то з бачення перспективи великого росту ринку навісних вентильованих фасадів. У принципі, так і вийшло. Група компаній «Центр Комплектації Фасадів» була заснована у 2006 році, і основними напрямами її діяльності були виготовлення та реалізація систем навісних вентильованих фасадів. На той час на ринку були представлені в основному товари з-за кордону. Ми вчасно розгледіли тенденції. У бізнесі дуже важлива «чуйка». І в цьому випадку вона нас не підвела. За 17 років ми пройшли багато іспитів — економічні кризи, як світові, так і внутрішні, початок війни у 2014-му, пандемія, повномасштабне вторгнення 24 лютого 2022 року. Зараза ми сильні, як ніколи.
Група компаній «Центр Комплектації Фасадів», до якої входить ТМ KMD Facade Solutions, це:
- виробництво фасадних систем навісних вентильованих фасадів (НВФ);
- виробництво алюмінієвих світлопрозорих систем;
- імпорт та дистрибуція облицювальних матеріалів для НВФ;
- проєктування та інжиніринг фасадів;
- 4 представництва — Харків, Львів, Одеса, Київ;
- понад 10 000 м2 виробничо-складських приміщень та десятки тисяч реалізованих об’єктів за плечима.
ТМ KMD Facade Solutions — лідер серед вітчизняних виробників фасадних систем. Ми не просто продаємо системи — ми створюємо рішення.
Prof Build: Розкажіть про ключові напрями діяльності компанії.
— Те, з чого все починалось, — виробництво фасадних систем навісних вентильованих фасадів (НВФ) KMD VF та KMD VF Premium. Ми продавали фасади ще до того, як це стало мейнстримом. Системні рішення KMD здатні реалізувати найскладніші завдання. Виноси 600+ мм або ломаний фасад з великою кількістю кутів — правильні інженерні рішення, і тут взагалі немає ніяких складнощів.
З 2016 року ми почали активно занурюватись у світ СПОК. І сьогодні ми виробляємо:
- алюмінієву систему фасадного скління KMD F 50, яка призначена для виготовлення огороджувальних свiтлопрозорих конструкцій будiвель та споруд;
- віконно-дверну систему алюмінієвих профілів без термоізоляції KMD 46, яка призначена для виготовлення елементів внутрішньої забудови, які не потребують термічної ізоляції: різного типу вікон, балконних та вхідних дверей, вітрин, просторових конструкцій і багато іншого;
- віконно-дверну систему алюмінієвих профілів із термоізоляцією KMD 70, яка призначена для виготовлення елементів зовнішньої забудови, що потребують високої термічної ізоляції: різного типу вікон, балконних та вхідних дверей, вітрин, просторових конструкцій та ін.;
- алюмінієві розсувні системи з термоізоляцією KMD TBS60 та без KMD S28 або, як кажуть, теплу та холодну розсувні системи;
- системи внутрішніх перегородок KMD 18D;
- системи сонцезахисту KMD SP100;
- системи вентиляційних решіток KMD VR026.
У 2017 році ми відкрили відділ облицювальних матеріалів та почали комплектувати об’єкти не тільки системами, а вже й облицювальними матеріалами.
Prof Build: Які позиції в лінійці продукції мають найбільший попит? Чому?
— Усі, без перебільшень! Загалом у нас до війни за обсягом НВФ дорівнював СПОК. Зараз тенденція трохи змінилася: десь 70% на 30% на користь СПОК. Причин таких показників багато, і я думаю, що аналіз може потягнути на окрему статтю.
Стосовно питання «чому», то, по-перше, ми багато зробили для розвитку фасадного напряму в Україні. Повторюсь, ми перші, хто масово почав виробляти системи НВФ в Україні! Ми створили таку систему роботи, коли клієнту не потрібно чекати тиждень. Прорахунок — оплата — забрав товар!
По-друге, це продукти високої якості з усіма необхідними сертифікатами. Крім обов’язкових дозвільних документів, ми робимо ще й незалежні випробування, щоб наш замовник був упевнений у нашому продукті на 100%.
По-третє, це питання, яке цікавить майже всіх замовників, — ціна! Ми даємо одну з найкращих пропозицій на ринку! Як на мене, формула успіху досить проста: якість, класний сервіс, гарантії і ціна = 17 років на буремному ринку України.
Prof Build: На Вашу думку, які переваги має компанія над конкурентами?
— У нас відповідь на це запитання, мені так здається, вже розкрита в попередніх питаннях. При цьому висока якість продуктів, які ми виробляємо, — це найважливіше. Також сервіс, гарантії та ціна.
Ми не стоїмо на місці, постійно працюємо над новими розробками та рішеннями. Щодо конкурентів, то буває так, що ми щось запустили нове, і вже через певний час колеги теж запускають щось схоже. Це, звичайно, підвищує самооцінку.
Ну, і те, що я завжди кажу, — це наш колектив. Інколи ми робимо фантастичні речі, і це тільки завдяки професіоналізму та згуртованості колективу.
Prof Build: Що для Вас є найбільшою цінністю в бізнесі?
— Тут відповідь буде однозначною — це люди. Неважливо — що, де, коли. Люди — це найважливіше! Люди створюють рішення. Ми дуже цінуємо кожного нашого співробітника. На жаль, війна внесла певні перестановки, але нам вдалося зберегти майже весь довоєнний колектив. Ми дуже раді, що нас оточує така команда.
Prof Build: Повномасштабна війна змусила всіх по-новому подивитись і на життя, і на бізнес. На які кроки пішла компанія, щоб «утриматись на плаву»?
— Багато чого змінилося. Перший тиждень був дуже незрозумілим. 80% команди базувалися в Харкові. Усі основні підрозділи, виробництво, лінія порошкового фарбування, склади. У той час бізнес відійшов на другий план. Була організована волонтерська група та механізм евакуації людей до більш безпечних міст. Складські приміщення почали завантажувати гуманітарною допомогою. Вже опісля ми задалися питанням: «Що робити?» Ми завжди приймали рішення дуже швидко, і цього разу винятку не було. Вирішили перевезти з Харкова те, що могли, у західний регіон України. Десь на середину квітня майже весь склад готової продукції та частина виробництва були вже у Львові. Склади у Києві не чіпали. Офіси в Харкові, Києві, Одесі завмерли в очікуванні. Тільки львівський офіс, який був відкритий за 3 місяці до повномасштабного вторгнення, якось працював. І скажу, що він нас дуже виручив, адже був не лише офісом, а й тимчасовим прихистком для людей.
23 березня 2022 року було перше відвантаження товару. Хочу сказати, що ми виконали всі свої довоєнні зобов’язання перед клієнтами та постачальниками. Було дуже складно. Витрат у рамках релокації дуже багато, доходів «0», ніхто не розуміє, що далі, але більшість співробітників робили неможливе. Дивлячись назад, я просто в шоці. Ми всі такі молодці. У травні 2022 року запрацював київський офіс. Склад «Київ» почав працювати в черговому режимі з кінця березня. А вже у серпні 2022-го ми почали глобальний переїзд до Києва. І саме в Києві у нас зараз основні потужності — склади алюмінієвих фасадних систем більше 3500 м2, склади облицювальних матеріалів, виробництво, лінія вкатки, лінія порошкового фарбування та лінія попередньої хімічної обробки. Блекаут ми теж пережили, не зупиняючись. Придбали генератори та старлінк. Якщо підсумувати — підприємство не працювало лише місяць.
Нам дуже допомогли принципи, яких ми дотримуємося в бізнесі. Нас підтримали співробітники та клієнти.
Я взагалі вражений, що на другому році повномасштабної війни будівельний ринок працює. Українці дуже сильні!
Prof Build: Які плани має компанія на найближчу перспективу? На чому будете акцентувати увагу?
— Планів безліч! Ми запускаємо нову віконно-дверну серію KMD 93. Запустили під час війни систему внутрішніх перегородок та систему вентиляційних решіток. Відновили роботу офісів у всіх регіонах, де були до війни, та складу в Харкові. Розширюємо портфель облицювальних матеріалів. Збільшуємо штат відділу розробок та проєктування. Є плани щодо виходу на європейський ринок, але із системами не так просто це зробити. Готуємось. Сьогодні ми сильні, як ніколи!