Робити те, до чого мати хист і в чому мати досвід. Дорожити тим, що створили, й берегти своє чесне ім'я. Можливо, хтось і сумнівається у великих перспективах компанії з такими орієнтирами на сучасному бізнес-просторі, але реальні приклади переконують у протилежному. Як от Кострижівський комбінат будівельних матеріалів. Нині підприємство імпортує в Україну товари «Белгіпс» і «Білоруської цементної компанії», а також налагоджує власне виробництво гіпсокартону ,гірсової плити та сухих будівельних сумішей на гіпсовій основі. Щоб дізнатися про конкретні кроки й плани ККБМ, ми зустрілися з комерційним директором товариства Максимом Манойленком.
– Максиме Вікторовичу, з історії Кострижівського комбінату будматеріалівми знаємо про різні періоди його діяльності. Якими ви є сьогодні і що об’єднує вас із білоруським заводом «Белгіпс»?
– Комбінат нині належить австрійському холдингу. Ми позиціонуємо себе як мультибрендинговий оператор ринку будматеріалів. ККБМ видобував гіпсовий камінь, ми відновлюємо цей процес. Працює залізнична гілка, готуємо майданчик для відвантаження. Підприємство має стати сировинною базою «Белгіпсу»в Україні, продукцію якого просуваємо на нашому ринку.
– Які ще новини готуєте для споживачів?
– Сподіваємося, після модернізації мінського й запуску заводу «Белгіпс» у селищі Гатово (Мінський район. –Ред.) гіпсоварильнетаобладнання гіпсокартонної лінії буде переміщено на Буковину.У період 2018‒2019 рр. плануємо розпочати власне виробництво гіпсокартону, гіпсової плити та сухих будівельних сумішей на гіпсовій основі. Завод буде повного циклу виробництва із прогнозованою річною потужністю – 10 млн.кв.мгіпсокартону й 50–100 тис. т сумішей.
– Назвіть територіальні напрямки вашого просування на ринку.
– На поточний момент маємо сильні позиції у північній, центральній і західній частинах країни. Ми плануємо їх утримувати й надалі, а також розширювати свій вплив на півдні та сході.
У Молдові гіпсокартон «Белгіпс» дуже популярний: ми з партнерами досягли високого рівня продажів. Також нас дуже цікавить Румунія, яка не випускає власного гіпсокартону. Хоч за всіма деклараціями це найбідніша з країн Євросоюзу, але щорічне зростання будівельного ринку там становить 10–12%. Взагалі новий завод «Белгіпс» у Гатово націлений більше на європейського, ніж на білоруського споживача.
Вже укладено контракти з провідними торговельними мережами Прибалтики, Скандинавії, Польщі... Ведуться переговори з багатьма учасниками ринків на різних територіях.
– Ви і налагоджуєте нове виробництво, і постачаєте в Україну білоруські пазогребневі плити, гіпсокартон, гіпс та сухі будівельні суміші. Чи не шкодить це інтересам національного виробника?
– Вітчизняних потужностей не достатньо на ринку пазогребневих плит. Торік ми імпортувалипо 20тис.кв. м цього матеріалу щомісяця й реалізовували весь обсяг. При цьому наш конкурент нічого не втратив, аринок поповнивсяпродукцією, якої потребуютьзамовники. За сучасними будівельними нормами забудовникповинен здати об’єкт готовим дочистового оздоблення. Зрозуміло, виконавці шукають матеріали, яківимагають мінімальної обробки. Найвигіднішою в цьому плані єгіпсова пазогребнева плита, яка відповідає усім вимогам з екологічності та не потребуєштукатурення.
Щодо гіпсокартону, то всівітчизняніпідприємства з його виробництвазосереджено в Східній Україні. А це, на жаль, прифронтова територія, що тягне за собою значні обмеження й здорожчання перевезень. Західна Україна взагалі немає власного гіпсокартону, а постачання зі сходу недоцільне, адже не виправдовує затрат. Тому географічно орієнтуємося на свої західні та північні ринки, де існує об’єктивна потреба. Там наша компанія займає сильні дилерські позиції. До того ж маємо конкурентну перевагу– Білорусь за доступну ціну надає нам свій залізничний парк.
– У чому полягає специфіка ринку сухих сумішей?
– Варто почати з того, що вони діляться на дві лінійки: для ручного й машинного застосування. Ми представляємо гарні конкурентоздатні позиції ручної лінійки. Зокрема «Белгіпсслой», який ми вважаємо найкращою універсальною гіпсовою штукатуркою на сьогоднішній день. З цим продуктом наша компанія присутня на всіх європейських ринках. З гіпсовими шпаклівками ситуація в Україні така: білі стали неконкурентоздатними, а на звичайні, наприклад класу фініш, конкуренціязросла, і їх виробництво стало не рентабельним. Цього року плануємо випустити нову білу гіпсову шпаклівку класу люкс, а також розширити мережу поставок, адже торік із сухими будівельними сумішами ми працювали виключно з «Епіцентром» у Києві та області.
– На вашу думку, які саме суміші найбільш затребувані на будівельному ринку України?
– У роздрібному каналі найвищий попит спостерігається на універсальні й стартові штукатурки. Проте ми, як і раніше, завозитимемо всі види будівельних сумішей. Ручні, універсальні, стартові штукатурки, шпаклівки, суміш для затирання швів, гіпсові клей та наливну підлогу. До речі, якщо раніше наш споживач не розумів, навіщо гіпсова підлога, то сьогодні культура споживання цього матеріалу виходить на належний рівень. Таку підлогу почав випускати вже не один наш конкурент. Це означає, що даний продукт гідно оцінили.
– Які плани стосовно нових поставок цементу в Україну?
– Наша компанія уклала договір із «Білоруською цементною компанією» – одним із досвідчених і найбільших виробників будматеріалів у Республіці Білорусь. Тож віднедавна імпортуємо цемент, зокрема марок М500, М400. Постачаємо як у мішках, біг-бегах, так і насипом у вагонах. Наш бізнес клієнтоорієнтований. Завдяки професійному діалогу з білоруським партнером-виробником ми задовольняємо потреби конкретного споживача. Зокрема враховуємо побажання стосовно крупності помелу цементу різних марок, композиції домішок тощо.
– Асоціація «Укрцемент» ініціює боротьбу з фальсифікатом шляхом спеціального пакування та маркування цементу.Ви готові прийняти такий виклик?
–Ми постійно і без зайвих декларацій боремося з фальсифікацією. Співпрацюємо тільки з чесними компаніями, що мають гарну репутацію. Ми цінуємо те, що створили, й прагнемо гідно продовжувати свою справу. Тим паче, що виходить у нас доволі вдало, адже робимо те, що вміємо, покладаючись на великий досвід. На підтвердження ефективності виробництва можу озвучити конкретні цифри. Тільки у 2016 році наша компанія перерахувала до Держбюджету України податків на суму більше 30 млн. грн. Вважаю, на кращу рекламу для української компанії годі й розраховувати.
Спілкувалися Світлана Шах і Галина Ромашко
Підготувала Ольга Губа