Під час вибору будівельних матеріалів як на рівні підрядників, так і споживачів, перший пріоритет надається економічності. Тобто — максимум характеристик за мінімум коштів.
Таким висновком дослідження ринку поділилась Оксана Марусич, експертка з бізнес-аналітики компанії KANTAR на конференції для учасників ринку СБС, архітектурних покриттів і фасадів виробників сучасних будівельних сумішей BUDMIX, пише РrofВuild.
За словами експертки, не менш важливою для споживачів будматеріалів є популярність брендів, а також такі параметри, як довговічність і надійність. Також стає більш вагомим показником енергоефективність, особливо щодо матеріалів, які використовуються для зведення стін коробки. Замикає цей ланцюг пріоритетів — екологічність.
“Усі намагаються економити, відповідно, шукають різні шляхи. Якщо дивитись на будівництво на рівні проєкту, то, приміром, спостерігається зменшення житлової та загальної площі житла і поверховості. Так, якщо раніше будували таунхауси площею 180-200 м2, то зараз середнє замовлення становить 80-100 м2. При цьому намагаються розширювати площі за рахунок добудов до вже існуючого будинку” — зазначила пані Оксана.
На рівні матеріалів економія витрат відбувається за рахунок використання: газоблоку — як більш дешевого стінового матеріалу; дерев’яного перекриття — як альтернатива залізо-бетонним; цегли — лише для зовнішньої сторони фасаду (декоративний ефект); більш дешевих варіантів зовнішнього утеплення.
На рівні підрядників (для B2C) відбувається пошук більш дешевої пропозиції, розділення робіт між кількома спеціалізованими підрядниками і, та навпаки — робота з «універсалами». Тобто, близько 80% респондентів відповіли, що шукають різних підрядників на різні види робіт, і все менш затребуваною стає робота «під ключ».
Щодо економії витрат на рівні технології, тут спостерігається використання більш широкого матеріалу з метою економії на утепленні та заміна технології. Наприклад, газоблок змінюють на сендвіч-панелі на металевому каркасі.
“Водночас, аудиторія не готова відмовлятися від комфорту. Паралельно з економічністю зростають запити на інновації, які полегшують наш повсякденний спосіб життя. Так, у 2023 році кількість запитів на концепцію «розумний дім» зросла в 2,5 рази”, — підсумувала експертка з бізнес-аналітики компанії KANTAR.