Фахову дискусію щодо розвитку цієї важливої для відбудови України професії організував проєкт EdUP.
Учасниками заходу стали керівники закладів П(ПТ)О, представники галузевого бізнесу та центральної влади.
Захід надав платформу для обговорення викликів, що впливають на розвиток професії бетоняра, та створення нових можливостей для співпраці.
Під час круглого столу:
📌Обговорили проблеми, пов'язані з професією бетоняра, зокрема в освітній, кадровій та технічній сферах.
📌 Визначили стратегії для відновлення та популяризації професії.
📌Шукали шляхи ефективної співпраці між закладами професійної освіти, підприємствами та державними установами для якісної підготовки кваліфікованих кадрів.
Робота круглого столу зосередилася на двох ключових панелях: освітній та бізнесовій.
📖Освітня панель охопила важливі питання, що стосуються сучасного стану розвитку професії бетоняра. Учасники обговорили, що потрібно закладам профтеху для відкриття цієї професії.
"Для того, щоб заклад міг відкрити нову професію, необхідно провести оновлення освітнього стандарту, розробленого на основі професійного стандарту. Без тісної синергії з бізнесом ми не зможемо ефективно відновити цю професію," – Тетяна Пронь, заступниця директора КЗ П(ПТ)О "Київський професійний коледж цивільного будівництва."
👉Освітяни також наголосили, що одним із ключових викликів є забезпечення місць для проходження практики здобувачами освіти, а також створення можливостей для їх подальшого працевлаштування. Це неможливо без залучення бізнесу. Не менш важливим є навчання педагогів, щоб вони могли якісно передавати сучасні знання та навички своїм учням.
💰На бізнес-панелі обговорили важливість розвитку професії бетоняра для промисловості. Як зазначили представники бізнесу, в Україні заклади профосвіти готують недостатньо бетонярів, хоча ринок існує – це цивільне будівництво, будівництво фортифікаційних споруд, а також укриттів.
"Величезний попит на бетонярів вже відчувається. Щоб привернути увагу до цієї професії, необхідно демонструвати її привабливість через реальні кейси: гарантоване працевлаштування, соціальний пакет і достойну заробітну плату," – Георгій Ковальчук, керівник відділу збуту ТОВ Сіка Україна. Sika Ukraine
👉З огляду на потребу в фахівцях, окрему увагу було приділено розробці та впровадженню короткострокових курсів для дорослого населення, спрямованих на підготовку бетонярів. Було презентовано успішний досвід ДНЗ "Регіональний центр професійної освіти інноваційних технологій будівництва та промисловості." Заклад у співпраці з компанією "Трест Житлобуд-1" організував короткострокові курси тривалістю 4 тижні та розробив навчальну програму, в рамках якої детально виписані компетентності, якими повинен володіти бетоняр. Це дозволить в стислі терміни готувати фахівців, які відповідають актуальним вимогам ринку праці, і забезпечити швидке надходження кваліфікованих кадрів до будівельної галузі.
📍Під час круглого столу також розглянули вплив інноваційних матеріалів та технологій на вимоги до підготовки кадрів й окреслили навички, які є критично важливими для сучасних фахівців.
"При розробці стандарту професії необхідно враховувати навички й вміння, які відповідають сучасним викликам. Працівники також повинні бути готові до змін: нових матеріалів, нових технологій, автоматизації виробничих процесів. Також потрібна мультизадачність – одна людина повинна виконувати кілька функцій, що підвищує ефективність та адаптивність у сучасних умовах виробництва," – Анастасія Бєлоград, керівниця відділу Технічного Маркетингу та Інновацій CRH Cemark в Україні.
👉Діалог між освітою та бізнесом триває, і саме цей постійний обмін досвідом є ключем до успішної реалізації нових професійних напрямків, – наголосили представники МОН і приватного сектору.
"Бізнес має точки дотику з освітою, і ми будемо знаходити спільну мову, адже у нас загальна мета: виробникам потрібні кваліфіковані кадри, а закладам П(ПТ)О – набрати здобувачів, навчити їх і випустити фахівців, затребуваних ринком праці," – Вікторія Співак, директорка з якості ТОВ "Промислово-будівельна група Ковальська"
"Щоб система професійної освіти готувала тих, кого дійсно потребує ринок, бізнес повинен чітко визначити, якими трудовими функціями має володіти випускник, щоб ефективно виконувати завдання на робочому місці. Саме тому важлива постійна комунікація між бізнесом і освітніми установами. Ми прагнемо, щоб здобувачі отримували якісну професійну освіту, яка сприятиме економічному розвитку країни," – Сергій Коваленко, державний експерт експертної групи з питань управління та державно-приватного партнерства директорату професійної освіти Міністерство освіти і науки України.
❗️Таким чином, круглий стіл дав змогу учасникам визначити важливі напрями для розвитку професії бетоняра, окресливши як освітні, так і бізнесові перспективи її майбутнього.
Надійним інформаційним партнером нашого проєкту є Конфедерація будівельників України, яка сприяє долученню членів КБУ до участі в заходах проєкту EdUP.
Медіапартнером тренінгу виступив журнал ProfBuild, який підтримує розвиток професійної освіти в Україні та доносить інформацію про найважливіші події в будівельній галузі.